Sıkça Sorulan Sorular

Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri gemilerde ne iş yapar?

 

 

Gemilerde geminin büyüklüğüne göre 4 veya adet kaptan ile, 3 veya 4 adet mühendis bulunur. Bu mühendisler, Başmühendis, İkinci Mühendis, Üçüncü Mühendis ve Dördüncü Mühendis şeklinde sıralanır. Mühendisler genelde Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü mezunlarından tercih edilir. Gemilerde bulunan jeneratörler, türbinler, pompalar, kompresörler, kazanlar, ısı değiştiriciler ile soğutma ve iklimlendirme sistemleri gibi ekipmanların bakım-tutum ve işletilmesi Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri tarafından yapılır.

 

 

Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri sadece gemilerde mi çalışır?

 

 

Hayır. Mezunlarımız genel itibari ile kesin iş, yüksek maaş ve tecrübe kazanımı nedeniyle gemilerde çalışmayı tercih ederler. Bunun yanında gemilerde çalışmamayı tercih eden mezunlarımız kara tesislerinde birçok alanda çalışabilirler.

 

 

Gemilerde 6 (Altı) ay boyunca mı çalışılır?

 

 

Gemilerde çalışma şartları, şirketler ve gemi tiplerine göre değişir. Örneğin kuru yük (dökme yük) taşıyan gemilerde çalışma durumu 6 ay çalışma, 1 ay izin şeklindedir. Bazı şirketler bu sistemi 5 ay çalışma, 1 ay izin veya farklı şekillerde de uygulamaktadır. Tanker gemilerinde 3 ay çalışma, 1 ay izin şeklinde, Konteyner gemilerinde ise 4 ay çalışma 1 ay izin şeklinde uygulamalar da vardır.  Hatta bazı firmalar 2 ay çalışma 1 ay izin şeklinde uygulamalar da yapmaktadır.

 

 

Hep Türkiye’den uzak mı kalınır?

 

 

Türkiye’den uzaklık konusu da şirket ve geminin kiralı olduğu yere göre değişir. Kimi gemiler sadece Marmara denizi içerisinde çalışır. Bazı gemiler Karadeniz’de (Mesela; Samsun-Ukrayna arası) çalışır. Bazı gemiler İtalya-Türkiye arası (Örneğin; UN RoRo) haftalık seferler yapar. Ama genel itibari ile gemiler uzak yol da okyanus ötesi çalışırlar. Mezunlarımız daha çok bu şekilde çalışan gemileri tercih ederler.